Kluci Marešovi z Kubi Softu se vrací a s nimi i náš starý známý, komandér Špekotej. Poté, co v prvním díle zachránil kapitánku Janewayovou a praporčíka Kima ze spárů zavrženíhodných Corgů, mohl si po zásluze odpočinout. Ne však na dlouho, protože Corgové jsou neúnavní a opět zlobí.

Zápletka druhého Špekotejova dobrodružství se od té první téměř neliší. Corgové znovu unesli dva členy posádky hvězdné lodi Voyager. Tentokrát to odskákali Neelix a… mladý Harry Kim, ostatně kdo jiný, že? Vaším cílem je projít několik obrazovek zamořených nepřáteli, pobít jich, kolik to jen půjde, a oba naše nešťastníky osvobodit. Ačkoliv na první pohled vypadá tato hra naprosto stejně jako její předchůdkyně, několik zajímavých odlišností by se našlo. Kromě corgských vojáků si tentokrát musíte dávat pozor rovněž na nastražené nášlapné miny, kterých se v některých obrazovkách opravdu urodilo. Další překážkou v cestě se vám stanou pohybující se energetické paprsky, které lze vyřadit z provozu zničením příslušného generátoru. Kromě klasické smrti asimilováním se tak můžete dočkat rozmetání po okolí nebo usmažení do křupava. Teď sice trochu přeháním, ve skutečnosti si v těchto dvou případech zkusíte pouze let plavmo vzad, ale vy dobře víte, že recenze musí také trochu vypadat. Konečně je Špekotej schopen střílet nejen doprava, ale také doleva, což vám může přijít vhod ve chvíli, kdy stojíte na druhém konci místnosti a jen tak pro potěchu oka a úlevu v srdci vystřílíte zařízení i osazenstvo do mrtě. Jenže ne vždy se vám to povede. Phaser tentokrát nemá nevyčerpatelné baterie a v každé obrazovce máte k dispozici pouze několik výstřelů. Myšlenka to je zajímavá, do hry by mohla vnést trochu toho taktizování, ve skutečnosti však váš herní styl tolik neovlivní a ve hře je pouze na parádu. Přesto je třeba říct, že se tentokrát nejedná o úplně stupidní vyvražďovačku hloupoučkých Corgů, kdepak. Několikrát se budete muset zastavit, obhlédnout situaci a rozvážit, kudy je možné dostat se na druhou stranu místnosti. Prostředí je po grafické stránce zase o něco pestřejší, takže se vám do cesty kromě pultíků a výše zmíněných nepříjemností pletou například i stoly v jídelně. Vaše oko potěší třeba i to, že Corgům můžete ustřelit hlavu, nebo že je možné phaserem sestřelovat láhve ze stolů a „vrhat“ je tímto způsobem po nepřátelích. Nechybí ani souboj se závěrečným bossem, kterým je přerostlý Corg házející nášlapné miny. Nebyl by to zřejmě Kubi Soft, aby si pro nás nepřipravil nějakou kulišárnu. Až se vám podaří zachránit uvězněné členy posádky, dostanete možnost vyříkat si v kůži Neelixe s Corgy ten binec v jídelně. Neelix však nepoužívá něco tak triviálního, jako je phaser, nýbrž s největší pravděpodobností naběračku, s níž mlátí Corgy po palicích. A když vidíte, jak se u toho vykutáleně tváří, jedná se o zážitek skutečně nevšední.

Zvuková stránka věci je opět klasická, uvítá nás startrekový nápěv a ve hře se objeví několik dalších startrekových i těch druhých melodií, které trefně doplňují děj na obrazovce. Zaslechnete i pár dalších zvuků, to je normálka a nemá cenu se u toho zastavovat.

Když si tedy druhé Špekotejovo nasazení zrekapitulujeme, vyjde nám opět o něco lepší kubisofťácká hra. Tentokrát sice není tak rozmanitá jako dobrodružství pana Bůčka, ale každá postavička má holt jiný úděl. Opět se objevilo několik nových a zajímavých nápadů, a i když se čas od času ukáže nějaká ta chybka, suma sumárum si tuhle hru pro ukrácení dlouhé chvíle zahrát můžete a nijak neprohloupíte.

Domovská stránka: zde

Přidáno: 13.2.2005

Seznam všech článků týkajících se hry Star Špek: Sputnik- Komandér Špekotej opět v nesnázích najdete zde.