Rozhovor s Totally Games o Star Trek: Bridge Commander

Musím říct, že obrázky z Bridge Commandera, které jsem nedávno viděl, jsou skutečně úžasné. Jestliže je pravda, že jste si licencovali herní engine NetImmerse 3.0, jak moc ho budete muset podle vás vyladit, aby hra vypadala tak, jak chcete?

NetImmerse od NDL je grafický renderovací engine, který používáme pro zobrazování modelů a rozhraní. Vytvořili jsme základní herní engine a přidali k němu potřebné kousky jako modely poškození, umělou inteligenci, simulaci lodních systémů a naše skriptovací technologie. Použití připraveného renderovacího enginu nám ušetřilo asi šest měsíců a umožnilo nám standardizovat jedno řešení na více platforem a pro více produktů. Pro Bridge Commandera jsme rozšířili základ od NDL tak, aby prováděl speciální efekty specifické pro naši hru (světla na lodi, zářící vnitřek a stínové mapy), a zjistili jsme, že je ho snadné rozšiřovat a modifikovat.

Víme, že jak Picard (Patrick Stewart) tak Data (Brent Spiner) si v této vesmírné simulaci zahrají, ale vyrobíte také obličeje ostatních postav z Nové generace - např. Worfa a Rikera? Třeba jen proto, aby stáli v pozadí, když budete mluvit s kapitánem USS Enteprise?

Ne, Paramount má několik velmi striktních pravidel ohledně používání podob postav ve hře a vyžaduje k tomu další souhlasy. Bridge Commander je hlavně o vaší lodi a vaší posádce. Picard i Data hrají ve hře menší, ale přesto důležité role.

Startrekové hry jsou stále lepší a lepší a není pochyb, že Bridge Commander bude hitem. Ale otázkou, na kterou chce znát mnoho lidí odpověď, je, jestli většinu nepřátel uvidíme z můstku, nebo zvenčí při pohledu na všechny lodě. Nebo to je na nás?

Skutečně to závisí na tom, jak se rozhodnete hru hrát. Celá hra je navržena tak, aby byla hratelná z můstku a pouhým vydáváním rozkazů posádce. Většina ostřílených hráčů chce určitě do hry skočit rovnýma nohama a ovládat akci přímo u taktické stanice. Mezi těmito volbami se nechá jednoduše přeskakovat.

Kolik lidí pracuje na projektu Bridge Commander?

Výrazně a přímo k projektu přispívá nebo přispělo asi dvacet různých lidí z firmy. Také se zvětšuje už tak vysoký počet lidí v Activisionu, kteří se k nám připojí, jakmile se přiblížíme k alfa verzi.

Protože veřejnost viděla zatím pouze obrázky, nevíme, jaká bude ve hře hudba. Bude to Trekkie hudba? Budou zvuky a hudba ve .wav nebo .mp3 souborech, nebo v úplně jiném formátu?

Hudba bude hodně Trekkie a skládá ji Danny Pelfrey, který pracoval na několika nedávných startrekových titulech od Activisionu. Včlenili jsme do hry Miles Sound System 2.0 od RAD Game Tools a přidali jsme naše vlastní rozšíření, abychom hráčům přinesli digitální dynamickou hudbu, která bude ve formátu .mp3. Zvukové efekty a hlasové stopy budou pravděpodobně buď v .mp3 nebo ve formátu .wav.

Mnoho časopisů, jako například anglický PC Gamer, tipují, že Bridge Commander bude lepší než nejnovější startrekové tituly jako Star Trek: Voyager Elite Force. Jak se vyrovnáváte s takovým tlakem?

No, Totally Games vytvořili jednu z nejprodávanějších sérií PC her všech dob včetně několika her roku 1988. Myslím si, že se na to dívám spíše jako na plavecký souboj, kdy se snažíte bojovat proti svému osobnímu rekordu, než jako na fotbalový zápas. Jak můžeme překonat slávu a kvalitu X-Wingu a TIE Fightera? Jako i ostatní tvůrci startrekových titulů rádi vidíme exponenciálně vzrůstající kvalitu, která by měla sloužit pouze tomu, aby se startrekoví hráči připravili na to nejlepší.

Dokonce i v beta fázi vypadá hra fantasticky. V jakou budoucnost Bridge Commandera doufáte a jaké jsou vaše ambice pro tuto hru?

Ještě nejsme ani v alfa stádiu, takže díky za projevenou důvěru. Silně se soustředíme na přítomnost a na to, abychom vytvořili maximálně kvalitní hru. Doufám, že prodáme milion kopií a že se všichni fandové naučí Python a vytvoří několik skutečně úžasných fanouškovských modifikací. Když se dívám dál za rok 2001, tak by tam mohlo být pokračování nebo add-on, kdo ví?

A na závěr, zajímalo by mě, jestli hra bude vydána na DVD-ROM, aby se do ní vešlo více informací, nebo jestli bude na normálním CDčku?

Bridge Commander bude určitě CD-ROM hra. DVD-ROM mechaniky nemají takové zastoupení u koncových uživatelů, aby to alespoň ospravedlnilo jinou verzi. V současnosti by jedině OEM balík s mechanikou DVD přesvědčil vydavatele, aby vydali DVD verzi hry.

Děkuji za rozhovor

Martin Kovář,
Star Trek Games.CZ
Přidáno: 26.1.2001

Seznam všech článků týkajících se hry Star Trek: Bridge Commander najdete zde.